Blog Mediawatch

"Gorila" pod Tatrami je pre Markízu tabu

24.02.2012 | Matej Hruška

Minimálne jednej téme sa zatiaľ Markíza v súvislosti s Gorilou nepochopiteľne vyhýba.

V údajnom spravodajskom spise Gorila sa hovorí aj o údajných aktivitách okolo Podtatranskej vodárenskej spoločnosti, v ktorých mal svoju rolu údajne zohrávať aj primátor Popradu.

Tento "príbeh" a niektoré jeho súčasti si všímali rôzne médiá. Napríklad (v chronologickom poradí, primárny zdroj informácií môže byť iný):

SITA, 3. februára - Poprad vyzval primátora, aby vysvetlil svoje meno v Gorile

HN, 8. februára - Bojoval som za vodárne, priznal časť Gorily Kováčik

Korzár, 10. februára- Primátor Popradu odmieta spojenie s kauzou Gorila

Korzár, 13. februára - Predaj podtatranských vodární má riešiť polícia (aj HN, TA3, Express, ...)

SITA, 15. februára - Primátor Danko podal trestné oznámenia v súvislosti s Gorilou

Korzár, 22. februára - Podtatranské vodárne odmietajú lobing Penty (ten istý deň aj TA3, Rádio Slovensko, STV)

Tieto udalosti majú spoločné to, že v Televíznych novinách na Markíze sa o nich zatiaľ nehovorilo, aj keď sa televízia v ostatnom čase téme Gorila (v iných prípadoch) nijak nevyhýbala. Nič o nich som nenašiel ani na webe tvnoviny.sk.

O niečo menej pochopiteľné je to tiež preto, že televízia má pre podtatranský región "svojho človeka" Ján Tribulu, aj keď ten sa "politike", hoci by bola aj v Poprade, príliš nevenuje (o "prepojení" Tribulu a primátora Popradu Danka písal pred pár rokmi SPW; mesto Poprad aj minulý rok udelilo niekoľko málo dotácií pre jazdecký klub, kde figuruje (figuroval)).

mediawatch ciara

Also in the news

Zmena zdola informuje

redaktor:

Strana Zmena zdola-DÚ na čele s Jánom Budajom zorganizovala stretnutie v autobuse šampiónov, ten patril v minulosti futbalistom FC Barcelona. Témou boli plánované akcie strany a volebná kampaň, podľa Jána Budaja je 20 rokov od samostatnosti Slovenska najvyšší čas na veľkú zmenu našej ústavy.

  • Ne/odhad analytika - stredajšie Správy STV sa venovali aj "hrozbe" zverejnenia videí ku kauze Gorila (v hlavných správach to okrem STV mala aj TA3, Markíza nie), v príspevku tiež odznelo:

Pavol KALINSKÝ, redaktor / Marta JANČKÁROVÁ, redaktorka:

Už v januári kolovali v kuloároch informácie, že pred voľbami budú zverejnené aj nahrávky k údajnému spisu Gorila. Identita autorov textu, ktorý sľubuje ich zajtrajšie zverejnenie sa nedá overiť. Nie je možné s istotou posúdiť, či ide o recesiu, alebo nie. Bezpečnostný analytik Milan Žitný si však myslí, že nahrávky s vysokou pravdepodobnosťou zverejnené budú.

Milan ŽITNÝ, bezpečnostný analytik:

Pokiaľ pôjdeme vylučovacou metódou, komu to má prospieť, a komu to má poškodiť, že môžeme vytipovať tu jednu politickú stranu.

  • Minulú sobotu server Romea.cz napísal o vymyslenej správe, ktorú z webu Parlamentní Listy prebrali ďalšie české médiá. Pre ďalšie detaily viď napríklad Mediář a POOH. Relatívne dobrá správa - nikoho, kto by túto informáciu na Slovensku prebral (zo serióznych, či poloserióznych médií), som nenašiel.
Prepisy relácií pochádzajú z monitoringu NEWTON Media.

 

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0 Diskusia

Tagy: TA3, Markíza, STV

Diskusia (0 reakcií)

Nástroje

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0 Diskusia

Mediawatch

  • Počet článkov: 133
  • Priemerná čítanosť: 808
  • Priemerná diskutovanosť: 0
  • RSS blogu

O blogu

Úlohou blogu Mediawatch je kriticky sa zamýšľať nad tým, o čom a ako informujú slovenské médiá svojich čitateľov či divákov. Znamená to, že sa sústredí nielen na faktické chyby v článkoch a reportážach, ale aj na logické nedostatky v argumentáciách či neodôvodnené a ničím nepodložené závery.<br /><br />Hlavná pozornosť blogu bude venovaná mienkotvorným denníkom, spravodajským reláciám veľkých televízií a niektorým týždenníkom. Výber blogu je obmedzený tým, čo dokáže autor postrehnúť - ak by ste narazili na čokoľvek ďalšie, čo by sa na ňom malo objaviť, napíšte na hruska@mediawatch.sk.<br /><br />Autorom projektu je Matej Hruška, spoluzakladateľ stránky Demagog.sk. V minulosti písal pre Mediálne.sk, FWD.sk, server EUobserver v Bruseli, naposledy bol editor pre ekonomiku servera Sme.sk. Absolvoval štúdium politológie na Masarykovej univerzite v Brne.

Kalendár sa načítava...
Projekt Mediawatch je financovaný príspevkami od sponzorov. Šéfredaktor TRENDU ďakuje sponzorom blogu za finančnú podporu.

Generálny partner:



Partneri:



Partner pre monitoring médií: